גלנט למזכ"ל האו"ם: גובר פוטנציאל ההסלמה בצפון

קובי פינקלר No Comments on גלנט למזכ"ל האו"ם: גובר פוטנציאל ההסלמה בצפון

שר הביטחון גלנט למזכ״ל האו״ם: ״פוטנציאל ההסלמה בגבול הצפון גובר בעקבות הפרת ריבונות בוטה של לבנון. איראן דוחפת את חיזבאללה לפעולה, על האו״ם להקפיד ולקיים יכולת לפעול באופן עצמאי בדרום לבנון"

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

וידאו: לירי אגמי

שר הביטחון יואב גלנט, נפגש הלילה (בין שני לשלישי) עם מזכ״ל האו״ם אנטוניו גוטרש במטה האו״ם בניו יורק. לשר גלנט התלוו בפגישתו שגריר ישראל באו״ם גלעד ארדן, ראש מטה שר הביטחון שחר כץ, ראש חטיבת קשרי חוץ בצה״ל תת-אלוף אפי דפרין, המזכיר הצבאי לשר הביטחון תת-אלוף גיא מרקיזנו וראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון דרור שלום.

בפגישתם, דנו השניים על האיומים המערערים את היציבות במזרח התיכון, ובראשם פעולותיה של איראן נגד ישראל באמצעות מימון וחימוש חיזבאללה, חמאס וארגוני טרור נוספים.

video
play-sharp-fill

שר הביטחון גלנט הדגיש בפני המזכ״ל גוטרש כי האפשרות להסלמה בגבול הצפון גוברת, בעקבות פעולות חיזבאללה שמפרות את ריבונותה של ישראל. השר גלנט סקר בפני מזכ״ל האו״ם את המעורבות האיראנית הגוברת בגבול לבנון, סוריה ובשטחי יו״ש, והדגיש כי קיימת חשיבות לגינוי פומבי של האו״ם נגד פעולות מסוג זה.

השר גלנט עמד על הצורך הדחוף בהתערבות מיידית של האו"ם בהורדת המתיחות על ידי חיזוק חופש התנועה של כוחות יוניפי"ל באזור, ויישום המנדט שלהם בגבול הצפון. שר הביטחון הציג למזכ״ל האו״ם את פריסת עמדות חיזבאללה לאורך קו הגבול, והבהיר כי מדינת ישראל תפעל נגד כל הפרת ריבונות ואיום על חיי אזרחיה.

שר הביטחון הביע את הערכתו בפני מזכ״ל האו״ם על פעילותו האישית למען פתרון סוגיית השבויים והנעדרים הישראלים המוחזקים על ידי החמאס ברצועת עזה, וביקש את עזרתו בפתרון הסוגיה.



0 תגובות